יום שני, 14 בנובמבר 2011

האם גוגל רוסי? ואיזה דיל תקבלו בערוץ הקניות?

 מסתבר שגוגל רוסי.
אחרת אין הסבר למשפט: "אתה עשה לזה +1".
אני באמת עשית לזה +1

רוצים דיל מצויין לספה?
אל תפספסו את המגה דיל של ערוץ הקניות.
מחיר מחירון 599 אבל במיוחד בשבילכם, בסופר טורבו מגה אקסטרה פלוס דיל, מחיר של 699.

לי זה עולה יותר... כלומר, לכם.


יום ראשון, 13 בנובמבר 2011

תאגיד בזק - למה השרות כל כך מסובך?

בשבוע האחרון הגיע הזמן שכל כך ניסיתי לשכוח ממנו. הזמן לחדש את חבילות התקשורת שלי.
כל חבילת התקשורת שלי היא דרך בזק ובנותיה (תשתית אינטרנט בבזק, טלויזיה בלוין של יס וספק אינטרנט בבזק בין לאומי).

איך הייתי רוצה שהחידוש ילך?
נורא פשוט. להתקשר לכל חברה לשירות הלקוחות, להודיע שנגמרה לי החבילה. לקבל מחיר טוב ותחרותי כבר מהנציגה הראשונה, ולשכוח מהסיפור לעוד שנה.
כל זה לא אמור לקחת יותר מחמש דקות לכולם ובלי עצבים.

מה קורה בפועל?

YES

את הדיל ביס סגרתי לפני שבוע. כמובן שהנציגה הראשונה נתנה מחיר גבוה ממה שאני מוכן לשלם (259 ל yesMaxTotal + התקנה - 170 ש"ח). משתמש חדש יכול לקבל חבילה ב 229. רק לאחר בקשת ניתוק, הבטיחו שיחזור אלי אחראי ניתוק איזורי לקבוע תאריך לניתוק. אחרי יום-יומיים חזרה אלי נציגה ואחרי משא ומתן זה נסגר על 239 + התקנה של 79 ש"ח + VOD כלול במחיר + 35 ש"ח זיכוי לחודש על תכני VOD + שישה סרטים חינם לניצול במשך שנה.
השיחה כולה לקחה המוווון זמן. לא מדדתי אבל אני משער שלקח מעל עשר דקות כל הסיפור.
היא גם לקחה מייל והבטיחה מיד לשלוח את החוזה. כמובן שהחוזה לא הגיע מעולם.
מי שכן הגיע היה הטכנאי שהתקשר בבוקר אחרי לשאול אם אני בבית למרות שלא דובר איתי על טכנאי (בדיעבד, מסתבר שבערב הם שלחו SMS שיגיע טכנאי למרות שקבענו מפורשות שזה יהיה עוד שבוע ואחרי הצהריים).
פנייה לשירות הלקוחות דרך האתר הביאה לשליחת חוזה במייל רק שזה היה חוזה כללי ולא קשור לחוזה הספציפי שלי. טלפון ביום שישי למוקד הוביל לשלושה דברים:
1) זמני המתנה ארוכים מהרגיל.
2) הם בכלל לא יכולים לשלוח חוזה במייל (טוב, זו הרי המצאה חדשה, כנראה שלא מכירים את זה שם). או בפקס או בדואר ישראל. ביקשתי שישלחו בדואר והודעתי שאני לא מוכן לקבל את הטכנאי שיגיע להתקנה אם הוא יבוא לפני שיהיה לי חוזה ביד.
3) למרות שאני זוכר שדובר על זיכוי לתכני VOD לשנה, הנציג טוען שאמרו לי שזה רק לשלושה חודשים.
נכון שאין לנו מייל אבל אפשר לשלוח לך את זה עם יונה (תמונה מויקיפדיה)

אז עכשיו נקווה שהדואר יגיע בזמן אחרת הטכנאי יאלץ לשוב לביתו ואני אאלץ לעבור לאלטרנטיבה הפחות מועדפת עלי.

בזק

בזק תמיד היו הכי קשים.
נגמרה לי חבילה של 59 ש"ח ל- 2.5 מגה.
המחיר עכשיו עולה ל- 81.9 ש"ח! בחיי.
אחרי ויכוח היא מוכנה להוריד ל- 70 ש"ח.
שוב הטקס הקבוע של בקשה לניתוק ועברתי מיד לשימור לקוחות.
גם פה התעקשו בהתחלה על 59 ש"ח לחודש ושוב ביקשתי שינתקו את הקו וזהו.
הנציגה לא ידעה את המחירים למשתמשים חדשים (או שהעמידה פני מטומטמת) ואני נאלצתי לספר לה שמשתמש חדש מקבל את החבילה ב- 39 ש"ח לחודש.
מסתבר שלמשתמשים חדשים יש דמי התקנה של 170 ש"ח ולכן בחישוב שנתי זה יוצא אותו הדבר. לא ממש ברור למה ללקוח ותיק לא נותנים את אותו המחיר בלי דמי ההתקנה (שהרי התשתית כבר קיימת) אבל ניחא.
אנחנו אוהבים לקוחות ותיקים. הם לא עושים בעיות.

בסוף סגרנו על 49 ש"ח לחודש (וזה דיל מיוחד בשבילי, ככה היא הבטיחה).
השיחה לקחה מעל 10 דקות. 10 דקות שיחה ביום שישי בשביל לקבל את הדיל (וזה רק כי היה חבל לי על הזמן. אני משער שאפשר להוריד עוד כמה שקלים אם אתם מספיק אסרטיביים).

אז עכשיו אני משלם מחיר מופקע על תשתית אינטרנט (49 לחודש + 25 ש"ח אחזקת קו) בגלל שאין ממש אופציות אחרות לתשתית :(

בזק בין לאומי

בערך התחום היחיד שיש בו תחרות ענפה ורואים את זה.
המוקדן הראשון שענה נתן לי מחיר של 19.9 למהירות של 2.5 מגה.

הבעיה היחידה היא שלא ברור למה אני צריך לחכות כל כך הרבה זמן על הקו לשאלה פשוטה?
זה התחיל כאשר המענה הקולי ביקש ממני להקיש תעודת זהות.
אחר כך המוקדן ביקש שוב תעודת זהות ואחר כך הוא ביקש גם ארבע ספרות אחרונות של כרטיס אשראי.
אחר כך נתבקשתי שוב לתת ארבע ספרות אחרונות של כרטיס אשראי.

לשאלה הפשוטה והבנאלית ששאלתי אותו: "כמה אני משלם עכשיו?" נאלצתי להמתין על הקו מעל שתי דקות לתשובה! בחיי. מעל שתי דקות שבהן הוא מלמל כל כמה שניות "רק דקה בבקשה".

בסוף נשארתי עם 19.9 ללא התחייבות למשך השנה וחצי הקרובות.

סיכום
במקום החמש דקות שציפיתי, לקחו כל השיחות מעל לשלושים דקות.
מסתבר שלמרות הצהרות של החברות, ללקוח חדש יש סיכוי להשיג דילים לא פחות טובים ולפעמים הרבה יותר טובים מאשר לקוח ותיק של החברות ובטח בלי כל כך הרבה ויכוחים.
בכל החברות צריך לבזבז המון זמן על משחקי החתול ועכבר המטופשים האלו והאיומים והצעקות כדי לקבל מחיר יותר טוב (אם כי אני אישית לא הרמתי קול והייתי שקט ומנומס לאורך כל השיחות).

חבל שהחברות לא מסוגלות לשים נציגים שיכולים לתת מענה כבר בשיחה הראשונה ולאפשר ללקוח לקבל את החבילה המתאימה לו, במחיר שיתאים לו בלי כל כך הרבה ויכוחים. זה רק הופך את הנושא ליותר "שוק" ומוריד את כל הנאמנות של הלקוח לחברה שמכריחה אותו להתנהל כמו בבזאר טורקי.

העברתי מיילים מ"האקדמיה להורים" לספאם

<עידכון 29/10/2012> בעקבות פנייה מעורך דין המייצג את העמותה לשגשוג וביטחון במזה"ת, הפוסט נערך. הסברים והתייחסות ניתן למצוא פה</עידכון>

בדרך כלל חשבון הג'ימייל שלי די נקי מספאם. המסננים של ג'ימייל עושים עבודה יפה ואני לא מקבל דואר שלא רציתי לקבל. למרות זאת, אתמול קיבלתי מייל לג'ימייל מחשבון בשם "ארנק זמין" ( [ilana919@012.net.il] ).
הכותרת הייתה: יש סיכוי ... אולי אי פעם בעתיד להחזר אהבה.

נראה נורא אופטימי. גם תוכן המייל נראה מקסים. סדנה לדו קיום בין הורים וילדים (נקראת: "האקדמיה להורים"). הכל מלא בתמונות ילדים חמודים וחיוכים. הייתם רוצים להשתתף בסדנה כזו?


מי שחתום על המייל הזה, היא עמותה עם שם כל כך אופטימי : "העמותה לשגשוג ובטחון במזה"ת".

העמותה מקיימת פעילויות המבוססות על החוברת, פרי עטו של ל. רון האברד, הידועה בכינויה "הדרך אל האושר".

דעתי האישית על העמותה הינה שלילית ואני  מעדיף להמנע מכל קשר איתם ובטח שלא הולך לסדנאות.

הפוסט הזה נכתב בעיקר בגלל שהמייל יכול, לדעתי, לזכות לתפוצה רחבה בגלל שהוא עקף באלגנטיות את מסנן הספאם של גי'מייל עם שיטות שלדעתי אינן לגטימיות.

אגב, סתם פרט טכני קטן: יכול להיות שכותבי המייל יודעים שהשמות שלהם מסוננים ע"י מערכות ניטור מייל ולכן הם נקטו במספר פעולות כדי להתחמק מהמסננים. כך למשל, כאשר העתקתי מהמייל את המילים "העמותה לשגשוג ובטחון במזה"ת" לשורת החיפוש בגוגל, גיליתי שמה שהועתק לשם היה למעשה המחרוזת הבאה: "העמ/ותה לשג-שוג ובט!חון במז^ה"ת". שימו לב לתווים המוזרים שנכנסו פנימה והם מוסתרים כאשר מסתכלים על הטקסט באימייל הרגיל (העמ/ותה לשג-שוג ובט!חון במז^ה"ת). המטרה של התווים הנסתרים האלו היא, כנראה, להערים על מסנני הספאם שלא יודעים לזהות את המחרוזת כפי שהיא נראית לנו בעין.
אותו הטריק נכון גם כאשר מעתיקים את שם הסדנה "האקדמיה להורים" ולמעשה מה שכתוב שם באמת הוא "האק!דמיה   ל-הוריOם".

זה בטח לא מוסיף אמינות למייל.

ההצעה שלי היא להתעלם לחלוטין  ממיילים אלו ולסמנם כספאם.

26/12/2011 עידכון:
עוד מייל עבר את המסנן של ג'ימייל. הפעם הנושא הוא "עושים הכל למען המשפחה".
נשלח מכתובת hadas952@012.net.il
גם המייל הזה מזמין אותכם ל"אקדמיה להורים" שכמו שכבר ראינו זה למעשה: "האקדמיה*  ^ להורים"X  !
הפעם שם העמותה מופיע באנגלית והוא: The Association for Prosperity and Security in the Middle East
שבעצם נכתב במייל כ: ThejAssociationpforz Promsperity andvSecurity in the Midkdle East.
(שימו לב לאותיות שמופיעות באמצע ובמייל הן מוסתרות).

יום שבת, 29 באוקטובר 2011

קצת מעליב

בסדר, אז אין לי הרבה חברים, אבל למה לנופף לי עם זה בפנים?

יום ראשון, 23 באוקטובר 2011

לפעמים חסרה לי נקודה

למשל אחרי המשפט הראשון (קליק על התמונה להגדלה).
תאמינו לי, הייתי שם





יום ראשון, 2 באוקטובר 2011

כשאתה על הקרשים, קל להיות קשוב

אף אחד לא אוהב להודות כשהוא מובס. אבל גם להודות בתבוסה אפשר לעשות בכבוד.

אפשר להגיד "טעינו, אנחנו מצטערים", אפשר להגיד "לא הערכנו נכון את המצב ואנחנו מוכנים לשלם את המחיר" ואפשר להגיד "תנובה קשובה לקולו של הצרכן".
כלומר: אחרי שהוכרז נגדה חרם חסר תקדים, כנראה מהגדולים והמוצלחים שהיה בארץ,
אחרי שמכירות השוקו ירדו ב 21.3%,
אחרי שמכירות הקוטג' ירדו ב 15.5%,
אחרי שהמתחרות הגדילו את מכירותיהן בעשרות אחוזים על חשבון תנובה,
אחרי שהשם והמיתוג של תנובה כחברה "ישראלית" נפגעו באופן חסר תקדים,
אחרי הפגנות סטודנטים מול משרדי תנובה,
אחרי שרשות ההגבלים העסקיים פשטה על משרדי תנובה,
אחרי שרשות ההגבלים העסקיים חקרה את יו"ר תנובה, זהבית כהן, ומנכ"ל תנובה, אריק שוק,
אחרי שיו"ר תנובה, זהבית כהן, התפטרה בעקבות החקירה
אחרי קרב של חודש מול הצרכנים שסוקר בהרחבה בכל עיתון, מהדורת חדשות ותוכנית רדיו,
אחרי כל אלו, בתנובה החליטו להיות קשובים ללקוחות. יפה מצידם.

By CFHSS  (CC BY-NC-SA 2.0). יאללה, נתפשר

רק שיעשו לי טובה ולא ינסו למנף את זה ליחסי ציבור בטענה שהכל נעשה עבורנו סתם מטוב ליבם. כי -
א) זה ממש יעצבן אותי.
ב) הם עדיין מחזיקים במיליון מותגים אחרים שנמכרים במחיר מופקע.
ג) אני די מפחד שהצרכן הישראלי בעל הזיכרון הקצר עוד יקנה את "טוב לבם" ויחזור לקנות תנובה בכמויות.

יום שני, 26 בספטמבר 2011

הקוזאקים באים, הקוזאקים באים

בזמן האחרון נשמעות תלונות רבות על חוסר השיוויון בין שכבות האוכלוסיה ועל הרצון לצדק חברתי. יש רק דבר אחד שמעפיל על התלונות האלו. אלו הן זעקות הקוזאק הנגזל של בעלי הממון והכוח.

הבלוג "עברית שפה קשה" מגדיר את הביטוי כך:
"הביטוי משמש לתיאור אדם המתלונן שניצלו אותו ופגעו בו, בעוד שההיפך הוא הנכון - הוא הנצלן והפוגע. ההומור של הביטוי, ומקור עוצמתו, הוא הויזואליות שלו, הנובעת מהמושג קוזק". 
Creator:Aleksander Orłowski. Self-portrait in Cossack's dress  תחשבו שיש לנו כאלו בארץ
הפעם הראשונה ששמעתי את הזעקה הייתה לפני כחמישה חודשים כאשר חוגלה-קימברלי, יצרנית חיתולי "האגיס" הצליחה בצורה מרשימה לגרום לעצמה נזק תדמיתי עצום בגלל ניסיון להשתיק דיבורים על תקלה בחיתולים החדשים. עשרות אלפי הורים התעוררו יום יום לגלות שהתינוק שוכב בשלולית מאחר והחיתולים לא סופגים וכל מה שהיה אמור להיספג בחיתול - נספג במזרון. לקח לחברה חודש וחצי להודות בבעיה  וגם אז, לחברת הענק הזו (חוגלה-קימברלי שייכת לנייר חדרה שבסופו של דבר שייכת לנוחי דנקנר)  לקח חודשים לפצות את הלקוחות.
האגיס, רגעים שמחים אבל קצת רטובים

שלא תבינו לא נכון, מדובר בחברת ענק אשר שולטת על יותר מ 70% משוק החיתולים בארץ!
למרות זאת, במשך חודשים התמלאו הפורומים וטורי הצרכנות בכתבות על לקוחות זועמים שעדיין לא פוצו או שהמתינו ללא הועיל למענה משירות הלקוחות. ומה היה למנכ"ל חוגלה, ארי מלמוד, להגיד על הנושא?

זה מה שאמר המנכ"ל: "הצרכנים אמרו החיתול דלף, אז ננקנק אותם, שיבואו ב-12 בלילה. התעללו בנו".

מנכ"ל חוגלה מתלונן שהציבור התעלל בו. שהציבור סתם רצה לנקנק אותו.
הוא טוען שחברות השליחויות לא עמדו בעומס, שהם לא חשבו שיהיה נכון לשכור מוקדי חלוקה מסודרים להחלפת החיתולים ושרשתות השיווק סרבו לאפשר החלפה אצלהן.


אתם שומעים את הזעקה? זו בדיוק זעקת הקוזאק!

חוגלה-קימברלי יודעת יפה מאוד לפזר את החבילות בכל הארץ כדי שכולם יוכלו לקנות אותן אבל כשצריך לחלק חבילות לחלק קטן מהלקוחות, הן לא עומדות בעומס. חוגלה-קימברלי ידעה יפה מאוד לצאת במבצעי שיווק. כפי שאומר שור "ב-19 בדצמבר הפצנו את המלאי הראשון לשופרסל. ערכנו לשם כך מבצע השקה גדול." אבל כשצריך להעזר בשופרסל כדי לקבל בחזרה חבילות פגומות בצורה מסודרת, פתאום "רשתות השיווק" לא מוכנות. אגב, אתם יודעים למי שייכת שופרסל, רשת השיווק הגדולה בארץ? לנוחי דנקנר, אותו אחד שאחראי על חוגלה. לשווק במבצעים של מיליונים בשופרסל הוא יכול, אבל כשצריך לפצות, פתאום שופרסל לא רוצה.

שור, חברת הענק שתחת ידך, שמרויחה מיליונים ושולטת בשוק החיתולים באופן מוחלטת (עם ידידים רמי מעלה ששולטים  בחצי מהמשק בישראל) בוודאי יכלה למצוא עוד חברת שליחויות, לשכור עוד חברת כוח אדם שתתן מענה טלפוני לאלפים שנשארו על הקו ולהכריח את שופרסל לעזור בהחלפת החיתולים. אבל להיות אחראים לתקלה עצומה, לשקר לציבור ובסוף להתלונן שאתם בסדר והציבור רצה לנקנק אותכם. אני לא מוכן לספוג את זה.

המקרה השני והיותר עדכני, הוא  מקרה תנובה.
אין צורך להכביר במילים על החרם שמארגנים הסטודנטים נגד תנובה. תנובה היא מונופול בשוק החלב שהביאה לעליית מחירים חסרת פרופורציה של מוצרי ייסוד. או כמו שכתוב באתר המחאה:
"תנובה רצתה לחלוב אותנו כי קיבלה ייעוץ לפיו אנחנו נקנה (הביקוש קשיח). מחיר הקוטג' כבר היה קרוב לשמונה שקלים ואז ... הכל נחשף".
תנובה - פעם זה היה ישראלי. היום זה סתם גועלי.

ושוב, מה קורה כאשר העם מתקומם נגד תנובה, נגד המחירים הגבוהים, נגד המונופול שגורר את כל השוק למעלה ולא מאפשר לקנות חלב וגבינה במחירים שפויים כי הוא קיבל יעוץ שאנחנו נקנה בכל מחיר (והרי אין הרבה ברירה. חלב וגבינה אנשים צריכים)?

קם לו הקוזאק וזועק!

מנכ"ל תנובה אריק שור אומר: "אנו מרגישים שנעשה לנו עוול. אנחנו חברה סופר ישראלית שסופר מייצגת את מדינת ישראל, סופר משפיעה על כל מה שקורה פה בכלכלה הישראלית ופתאום החליטו שעלינו שמים חרם".

אריק שור חושב שנעשה לו עוול. לחברת תנובה שמגלגלת מליארדים ואף אחד מראשיה לא סובל מחרפת רעב נעשה עוול. הוא גם טוען "יש צורך במהלך כולל ותנובה לא יכולה לשאת אותו לבד". כלומר: תנובה יכולה להעלות מחירים כי ברור לה שכל השוק יתיצב לפיה אבל להוריד מחירים, את זה היא לא יכולה לבד. בהמשך הוא גם מתלונן שהם בכלל קורבן. שהם מנסים לעשות משהו אבל קשה, קשה להם פה בארץ וכולם נגדם.

אם לא די בכך, הוא עוד מעז להלין על כך ש- "ישבו ואמרו שמחליטים להחרים את תנובה ואסם, כאילו עושים פה איזה רולטה רוסית וברגע האחרון עלינו בגורל". הוא באמת חושב שזו רולטה רוסית, שהם נבחרו בטעות. הוא לא מבין את הקשר בין מחירי החלב הגבוהים לעובדה שתנובה היא מונופול שמחזיק את כל שוק החלב בביצים (וכן, הם חזקים גם בשוק הביצים).

אדם שאינו מכיר את השוק עוד עלול לחשוב שאכן מדובר בחברה מקופחת שמתנכלים לה סתם וכנראה שמנכ"ל תנובה באמת מרגיש ככה.

אריק שור היקר, במקום לזעוק, תמצא פתרון. הורדת מחירים בצורה קבועה ולא מבצעים נקודתיים. שיווק מוצרי יסוד במחירים זולים לשכבות היותר חלשות ולא רק מוצרי פרימיום במחירים מופקעים. כי אם לא תורידו קצת מהמחירים עכשיו, תגלו שיורד לכן הרבה יותר מהרווחים אחר כך.

והדוגמה האחרונה - רכבת ישראל (אשר שמה נכתב עכשיו על ידי יותר ויותר אנשים כ- "רקבת ישראל").

רקבת ישראל
בטח לא גוף מסכן וחלש. בטח לא גוף שאפשר להחרים כי הרבה אלטרנטיבות אין (אלא אם כן אתם בונים על הרכבת הקלה בגוש דן שעומדת לקום אוטוטו ב 2028).

בימים האחרונים הם מנהלים מלחמה נגד הציבור ולא מתביישים גם לקחת בני ערובה. כמובן שראש הועד, גילה אדרעי, משוכנעת שהיא המסכנה בסיפור. שהיא רק רוצה את טובתנו ובכלל לא היינו בני ערובה ברכבת (ברדיו היא טענה שבמקרה הרכבת עצרה באמצע שום מקום בלי רציף כי היה רמזור אדום ואם רק הנוסעים היו מחכים חמש דקות, הכל היה בסדר. כלומר, חמש דקות מעבר לשעות שהם סבלו בגלל שביתות, עבודה איטית, חסימת קווים ועוד).

העובדה שהיא שהיא נזרקת מדיונים , שבית הדין לעבודה הציג עמדה נוקשה כלפי צעדי המחאה של הרכבת, שהשופטת אפרת לקסר כינתה את העיצומים שלהם "שביתה פוליטית" ושהפורומים מלאים במאות גולשים שמתלוננים נגד הרכבת, לא ממש משנה את דעתה.

היא מסכמת את זעקת הקוזאק הנגזל שלה במשפט: "תבינו, לא היתה לנו ברירה".


יש משהו טוב בזעקות האלו. זה מראה שלקוזאקים כואב.


אז אם אתם שומעים צעקות עמומות בלילות, הביטו מהחלון, אולי קוזאק מסכן זועק אל הירח.


ואם אתה במקרה קוזאק, אל תזעק ידידי, תניח את הסכין ובו נדבר. אני בטוח שנגיע להבנה.

שנה טובה.