יום שלישי, 27 בדצמבר 2011

טיפ - ניקיון ריצפה מהיר

יש לנו ילדה קטנה בבית. לילדים קטנים יש יכולות גדולות בתחום לכלוך הריצפה סביבם בשעת ארוחת ערב.
בהתחלה הניקיון היה עם מטליות לחות אבל בהמשך התבררו כמה דברים:
1) זה יקר. המטליות קטנות וצריך הרבה בשביל להבריק את הריצפה.
2) זה לא נוח. זה מצריך לכרוע ולשפשף עם היד.
3) זה לא הכי יעיל. המטליות משאירות קצת סבון דביק שמצמיד אליו סימני נעליים ואחרי שעה האיזור נראה יותר גרוע.
4) זה אף פעם לא הרגיש לי נקי.

אני מלכלכת? זו סתם עלילה (וחוץ מזה, אני בכלל במסעדה אז מה איכפת לך?)
פיתרון ביניים היה לקנות את הסמרטוטים החד פעמים של ניקול או סנו. הם נחמדים אבל יקרים. אפשר להשיג לפעמים במבצע אבל חבילה רגילה של 10 סמרטוטים נעה בין 14-20 ש"ח. זה יוצא שקל וחצי לסמרטוט נייר אחד.

בשלב כלשהו קנינו סוויפר. זה מין מטאטא פלסטיק ירוק שמגיע עם סמרטוטים מיוחדים עבורו (יבשים או רטובים). הרעיון נחמד אבל גם פה חבילה של 12 סמרטוטים יכולה להגיע ל 20 ש"ח ולבזבז סמרטוט כזה בשביל לנקות ארבע מרצפות מלוכלכות נראה לי קצת בזבוז.

אז מה הפיתרון?
מצאתי בבית שפריצר ישן של מבשם אוויר. שטפתי היטב ומילאתי במים כמעט עד הסוף. למים מוסיפים שני פקקים של נוזל רגיל לניקוי ריצפה (אל תנערו, זה סתם עושה קצף בפנים. מספיק להפוך בעדינות פעם או פעמיים).

צילום אילוסטרציה, בחיי
 זה במקרה מה שהיה בבית. כמובן שכל נוזל ריצפה יתאים.

לא נעשה שימוש בנוזל ריצפה אמיתי במהלך הכתבה
עכשיו יש לכם שפריצר עם נוזל ניקוי לריצפה שלא ישאיר אותה דביקה, ינקה היטב וישאיר ריח טוב של ניקיון.
זוכרים את הסוויפר שיש לי? אז מסתבר שלא חייבים להשתמש בו עם הסמרטוטים המיוחדים והיקרים.

יש לי בבית בערך חמש חבילות של מטליות רב שימושיות של ניקול. אני מודה. אני מכור לזה. יש לי גם באוטו מטליות כאלו. בעוד שעל כל שאר המוצרים בפוסט אני יכול להציע תחליפים, למטליות האלו של ניקול לא מצאתי. המטליות של סנו והחברות האחרות פשוט לא עושות את אותה עבודה (ובדרך כלל אני ממש לא אוהב מוצרים של ניקול).
גם אני חבר ב'ממרש"א' - משתמשי מטליות רב שימושיות אנונימיים
הסוויפר שלי הולך מצויין עם מטלית כזו. הינה, תראו:
התמונה להמחשה בלבד

חבל שלא משלמים לי על הפרסום
אני משער שגם מגב עם תופסנים כאלו לסמרטוט יעשה את העבודה או שסתם אפשר לקחת מגבון, לקרוע חור קטן באמצע ולהלביש על מקל של מגב רגיל.

זהו, אחרי שהשפריצר מוכן ואחרי שאנחנו כבר מכירים את הטכניקה, יש לנו כלי לניקוי מקומי של הריצפה בקלות ובמהירות. בצורה זולה מאוד (כל ניקוי כזה מבזבז למעשה רק מגבון או שניים מחבילה של 64 שזה הרבה יותר זול משקל וחצי לסמרטוט חד פעמי) שמשאירה ריצפה מבריקה עם ריח טוב.

ברגע שהילדה מסיימת ארוחת ערב, או שהריצפה על יד הכיור מלוכלת ממים שהשפריצו לאחר שטיפת כלים, כל מה שצריך לעשות זה להוציא את השפריצר, שלושה ארבע שפריצים עם נוזל הניקוי הפרטי שלנו
הא לך ליכלוך אכזר

כמה ניגובים מהירים עם המטלית
מריחים את הניקיון?
ויש לנו ריצפה מבריקה במהירות ובזול.
(במידה ויש גם לכלוכים גדולים, אין מנוס מלעבור פעם אחת עם מגבון לח או מטלית רב שימושית רטובה כדי לאסוף את הליכלוך הגס).

בהצלחה.

גילוי נאות: לצערי הרב, אף אחד לא הסכים לשלם לי עבור הפרסומות בפוסט :)

2 תגובות:

  1. רעיון מצויין.
    תודה!

    השבמחק
  2. אתה גאון, לא להאמין שלא חשבתי על זה בעצמי עם כל הנסיונות הנואשים שלי בתחום.

    השבמחק